lördag 13 december 2014

Äntligen grillsäsong!

Jag vet att många grillar året runt.
Men vi har liksom av nån anledning inte gjort det. Jag vet inte varför. Bara på våren och sommaren och tidigt på hösten.

Men idag gjorde vi det, mitt i mörkaste december :)





Vi grillade kotletter, som ni kanske ser. Till det gjorde jag ugnsrostad vitlökspotatis, som är SÅ enkelt och SÅ gott. Egentligen godast med små färskpotatisar förstås, men man tager vad man haver, och nu hade jag bara vanliga tråkpotatisar.
Men dem skar jag i lagom stora bitar (typ 2-3 cm), la i en ugnsform, smälte smör i en kastrull, pressade ner några vitlöksklyftor, hällde vitlökssmöret över potatisen, tjoffsade runt med händerna så alla potatisar blev indränkta, strödde lite flingsalt över och så skjuts in i ugnen. 225 grader i nån halvtimme eller så, man ser ju när det blivit fin färg. Såhär:



Och så en redig sallad, och lite bearnaisesås.
En liten smak av sommar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar