onsdag 3 december 2014

En vintrig middag

Dagens middag är kanske inget man gärna äter mitt i sommaren.
Men såhär när det är kallt och ruggigt ute, då passar det utmärkt!

Min överfulla frys fick lite lättnad när jag plockade fram några udda korvar som kommer från ICAs fulkorg - alltså med kort datum, men som jag fryst in.
Finfina prinskorvar och lunchkorvar var det. Dem stekte jag.
Och till det en enkel äggröra.
Och så stekt potatis...
Men potatis tycker jag är så svårt att steka i stekpanna, jag tycker att det bara fastnar. Så idag testade jag ugnen!
Jag kokade potatisen under dagen, och lät den sen svalna. Här är det ju perfekt att använda överbliven kokt potatis om man har.
När potatisen är kall, skär man den i lagom stora bitar och lägger i ugnsform.
Smält smör, och ringla över potatisen. Rör om med händerna så alla potatisar får smör på sig.
Strö över ströbröd, rikligt ska det vara! Och så salt. Gärna flingsalt. Själv glömde jag saltet helt idag, så vi fick salta i efterhand.

Ja, och så lite gröna ärtor och några små plommontomater till. Senap och ketchup.
En finfin middag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar