onsdag 31 december 2014

Ja, så var det då till ända

Så har året kommit till sitt slut.
Det har varit ett ganska omvälvande år för min del. Men ändå lugnt och behagligt. En salig blandning av alla känslor man kan ha här i livet.
Jag tänkte försöka mig på en summering. Jag gjorde till och med ett allvarligt försök att skriva lite, månad för månad. Men jag kom till mars - sen var jag urless på det.

Så jag gör så att jag svarar på nåt enkätliknande istället, som jag hittat på en annan blogg: 


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Hmm...nja. Jomen, jag gick med rullator där i början av året. Det hoppas jag slippa på länge nu.
Jag var även i Italien, där har jag aldrig varit innan!

2. Höll du några av dina eventuella nyårslöften?- Jag vet inte om jag hade några nyårslöften. Jo, att jag skulle träna och ta hand om mig mer. Och det har jag väl gjort, och varit. Även om man förstås kan bli ännu bättre. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?- Min lillasyster och hennes man! De fick en liten flicka i somras. 

4. Dog någon som stod dig nära?- Nej, gudskelov. Däremot miste en kär vän till mig, ett av sina barn. Så himla fruktansvärt... :(

5. Vilka länder besökte du?- Italien. Kort och gott. En fantastisk vecka i oktober. En resa som betydde väldigt mycket för mig på så många sätt, och som jag är så tacksam och glad för att vi fick göra!

6. Är det något du saknat med år 2014 som du vill ha år 2015?- Egentligen inte?... Jo, att få köra bil. Men det får bli när det blir. OM det blir. <

Ja, och så förstås att få träffa mina fina vänner som just nu bor alldeles för långt borta, helt ofrivilligt. Jag hoppas att de kan komma hem till Sverige under året, och jag ska göra vad jag kan för att det ska hända. Jag saknar dem så oerhört!! 

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?- Den 4 oktober, när vi åkte iväg på vår semester.

8. Vad var din största framgång 2014?- Att jag kunde gå 3 km på julaftonen :). Det hade jag jobbat för, och så nådde jag målet. Nu är nästa mål 5 km på påskaftonen! 

9. Största misstaget?- Jag vet inte. Jag gör väl misstag jämt, men inget sådär som jag kan peka på särskilt. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?- Ja, sjuk har jag ju varit. Men det blir ju bättre :).

11. Bästa köpet?- Hmm...kanske studentpresenten till min lilla gumma? En fin kamera som hon blev väldigt glad för!

12. Vad spenderade du mest pengar på?- Det har inte funnits så mycket pengar att spendera direkt, men...tja. Förutom sånt som hyra och mat då, så mina barn kanske. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?- Ja, allt fint stöd jag fått av min familj och mina vänner! Det glömmer jag aldrig!

14. Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2014?- Vårens första dag, med Laleh. Jag gillar inte ens Laleh annars, men den här låten var stor för mig i början av året.

Här kan du se och höra den!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med 2013?- Jag var nog egentligen gladare, i det stora hela. 

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?- Tränat ännu mer. Men jag vill inte ångra nåt, jag kör vidare på nästa år istället!

17. Vad önskar du att du hade gjort mindre?- Inget sådär speciellt. 

18. Hur tillbringade du julen?- Med min familj, och min mamma. 

19. Blev du kär i år?- Jag blir kär igen och igen i Andreas. Han visar verkligen så fina sidor gång på gång.

20. Favoritprogram på tv?- Bonde söker fru! Och så gillade jag Gift vid första ögonkastet. Se på svtplay om du inte sett det!

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? (Eller "hatar" kanske är väl hårt - men tycker illa om då?)- Nja, jag tycker oerhört illa om samma person som jag alltid har gjort. Och ser ingen anledning till att ändra på det!

22. Bästa boken du läste i år?- Undrar vad den hette? Minns inte. Men den var väldigt bra :). 

23. Största musikaliska upptäckten?- Nån sån hade jag nog inte. 

24. Något du önskade dig och fick?- Bättre hälsa! Och en massa annat. En fin köksassistent, min Anki Ankarsrum som gjort mig sällskap i köket så många gånger. Och en kruskavel. Och en fin semester. Och häromdan beställdes ett par otroligt fina vinterstövlar som jag önskade mig hett - de har bara inte hunnit komma än!
Ja, och en massa annat. Jag har det väldans bra. 

25. Något du önskade dig men inte fick?- Jag vet inte? Jag önskar mig ständigt en bastu, men det kanske blir verklighet nån gång :). Då skulle min värkande kropp bli glad. Och jag med :). 

26. Årets bästa film?- Vet faktiskt inte? Men häromdan såg vi "Micke och Veronica" på bio, och den var bra :). 

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
- Jag var nog bara hemma och lagade smörgåstårta och hade det bra.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?- Ja, om jag hade kunnat köra bil igen. Men jag klarar mig! Tack vare snäll Andreas och färdtjänst. 

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?- Stil?..eh...tja. Hemmamys. 

30. Vad fick dig att må bra?- Mina framsteg med hälsan, och min familj förstås. Alltid. 

31. Vem saknade du?- Jag saknade mina fina vänner som jag vill ska komma tillbaka hit snart. Jättemycket, saknade jag dem!

32. De bästa nya människorna du träffade?
- Annica är en person jag känt lite sen innan, men mest ytligt. Men i slutet av året har vi börjat umgås lite, och det är jag väldigt glad för. 


33. Vad gjorde du på semestern?- Hela sommaren var vi hemma, för det mesta. Men i oktober var vi som sagt bortresta en vecka!

34. Vem skulle du vilja skicka en nyårshälsning till?- Till alla som står mig nära, förstås. Och till mina kollegor som jag saknar! Och till alla som läser min blogg, men som jag inte känner! :) Gott nytt år till er alla!




4 kommentarer:

  1. Gott nytt år till dig, Anita! Det blir bara bättre och bättre nästa år. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott Nytt År till dig och dig familj.Hoppas att 2015 blir ett bra år för dig och att dina önskningar blir verklighet ��

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera