fredag 10 april 2015

Äntligen fredagkväll!

Jag är ju ledig (sjukskriven) hela dagarna sen ganska länge tillbaka. Egentligen borde ju inte vardag eller helg spela nån roll för mig.
Men såklart gör det det ändå! Jag älskar helgerna när jag får mer tid med Andreas och Petter (och om jag har tur, även Johanna ibland...när hon kommer hem)! Jag älskar våra fredagkvällar när vi äter god mat, dricker nåt gott, alla är avslappnade, alla kan gå  och lägga sig hur sent eller hur tidigt de vill.
Jag älskar tanken på att ha några dagar då vi kan göra vad vi vill, tillsammans eller var för sig. Jag gillar ju att vara ensam, men det blir väldigt mycket av den varan på veckorna!

Och nu är det fredag. Jag har hunnit med en hel del på förmiddan - diskat (för hand, diskmaskinen behövde sig en rengöring märkte jag eftersom alla nydiskade glas såg ut som skit), tvättat sängkläder, bäddat sängen, dansat ut påsken (jag älskar påsken, men det är skönt att gå vidare också :) - så jag "dansade ut" påsken genom att städa bort alla påskgrejer), och satt en Texas Chili på kokning.

Fortfarande står den där chilin på spisen och puttrar, och doftar alldeles underbart :). Den ska vi äta om en stund, då ska jag fota lite. Jag hoppas mycket på den!

Och så var vi och handlade lite fredagsgott, och då passade jag på att köpa en blomma till köksbordet också. Nu åkte ju påskriset ut, och NÅT fint måste vi ju ha där! Så det blev en vit pelargon. Jag älskar pelargoner, men är urdålig på sorter och sånt. Och jag vet inte hur man ska sköta dem egentligen - jag vattnar när det känns torrt, och jag plockar bort döda blommor. That´s it! Men jag gillar dem, så jag ska nog sätta mig in lite mer i deras skötsel också :).

Men visst är de vackra....





Nu ska jag sätta igång och göra lite avocadoröra till maten. Och rosta baguetteskivor. Och det blir nog en romåcola också, medan jag jobbar i köket :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar