söndag 12 april 2015

Somrig söndagsmiddag

Tanken var idag att vi skulle grilla. Men eftersom det fullkomligt blåser storm ute, så skippade vi den tanken - vi kände helt enkelt att det inte var värt att bränna ner kåken bara för några körvers skull :).
Speciellt med tanke på att körverna går utmärkt att steka också.

Jag gjorde årets första potatissallad. Ingen annan än jag i hela familjen gillar hemmagjord potatissallad. Själv är jag inte alls förtjust i köpepotatissalladen, men den slukar de mer än gärna!

I min potatissallad idag hade jag kokt färskpotatis (utrikisk, men ändå..) som svalnat och som jag skar i stora bitar. En hackad rödlök, 10 cm av det gröna på en purjo (hackat), några selleristjälkar som jag också hackade, samt ett grönt äpple - ja, också det finhackat. Rejält med kapris därtill, blanda ihop, och sen rörde jag ihop själva röran: 3 dl gräddfil, 1 dl majonnäs, salt, grovmalen svartpeppar. I med det över potatisen och det andra, rör om, så är det klart.

Männen i mitt liv fick simpla strips från frysdisken, men det var de glada över. Men hör och häpna - Andreas smakade på potatissalladen och tyckte faktiskt att den var helt ok :). I alla fall sa han det. Där ser man!
En sallad gjorde jag såklart till. En god en, med ruccola, Pak Choi, stjälkselleri (jag har selleri i ALLT numera :)), gurka samt babyplommontomater. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar