onsdag 22 april 2015

Strömming med specialmos

Stekt strömming är en favorit för både mig och Andreas. Fylld med örter, lätt panerad med mjöl och/eller ströbröd, stekt i smör. Och en skamligt billig fisk dessutom!

Mos är ju en klassiker till, men idag gjorde jag det lite tillpiffat. Först bara vanligt potatismos med smör, varm mjölk, salt och vitpeppar och en nypa socker. Men sen la jag även till hackad selleri (ja, selleri IGEN... :)...jag lagar nästan inget utan selleri nuförtin!), en hackad smålök (såna man köper i knippe), och ett par deciliter riven ost av vällagrad sort. Och så en äggula!

GOTT blev det, jag ska göra mitt specialmos fler gånger :). Mycket smak och lite krisp av sellerin och löken. Jättefint!

Lite lingonsylt och grönsaker till, så blev det en kalasmåltid såhär på en onsdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar