fredag 3 april 2015

Jag har inte så mycket att säga

Det är påsk, det är vackert väder ute, det är ganska lugnt och stilla här hemma....
Långfredagen är snart förbi och jag gissar att Jesus hade kolat av såhär dags?... Usch, stackarn om det verkligen var så att han korsfästes :(.

Jag är ju inte så värst troende (inte så jag tror så mycket på Bibeln i alla fall även om jag gillar många budskap där i), så påsk firar jag mest för att det är gulligt med alla höns och kycklingar, och för att det för mig är en högtid som verkligen signalerar VÅR... :). Det är väl värt att fira!
Jag blir ju som bekant väldigt glad av blommor, och mycket blommor är det nu.... Jag tror att jag gör en liten bildkavalkad här. 


 Andreas åkte ut en sväng och skådade, och kom hem med de här. Vårigt så det förslår!


 Jag har ju planterat lite blommor i krukor ute. På bordet vid söderväggen ställde jag en lite rostig kruka som jag fyllde med gula små penséer, murgröna och....

 ...den här vita som jag inte vet namnet på, men som är som en fin grön boll med små vita blommor i!


På köksbordet står påskriset. Jag är hemskt skeptisk till de där köpefjädrarna. Jag tänker bara på hur fåglarna kanske plågats för att vi ska få lite färgglada fjädrar i påskriset :(....
Så i år har jag plockat fjädrar ute efter mina höns. Sånt som de släppt ifrån sig helt frivilligt :). Och äggen är Gretas små fina gröna ägg som jag blåst ur och satt en tråd i. Det blev väl rart?




Johanna var hemma idag, och med sig hade hon Albert och hans familj. Av Alberts mamma fick jag de här fantastiska tulpanerna. Heter de inte papegojtulpaner? Såna här med många lager i alla fall. Så himla fina! 



I bakgrunden syns vår äggkorg som alltid står på köksbordet. Där i lägger vi ägg vi plockar in. Den brukar bli full på bara några dagar :). 

Glad påsk önskar jag er alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar