tisdag 14 april 2015

En regnig tisdag

Min mamma kom på besök idag. Tanken var att vi skulle titta lite och rensa lite i mina rabatter.
Men det regnade, och vi iddes inte mer än gå ett litet varv innan vi gick in igen.
Men vi hann prata lite, och jag fick små vaktelägg som min lillasyster skickat med mamma. Vaktelägg! Det har jag aldrig smakat eller gjort nåt av. Vad kan man göra? Jag ska luska ut det så får vi se :).

Nån halvtimme innan sonen skulle komma hem från skolan, tänkte jag att det kunde vara mysigt att äta mellanmål ihop sen. Så jag svängde ihop några scones. Varför man inte bakar scones oftare är ju en gåta, för gott är det! Tänk er ljumna scones med smör, gräddost och lite marmelad på... Jag hade hemmagjord blåbärsmarmelad kvar i kylen, så det fick det bli en liten klick av.



När Andreas kom hem åkte vi och veckohandlade. Och sen lagade jag en enkel middag, ty kraften var slut för dagen - Pasta Carbonara. 





Nu ska jag nog bara ligga i soffan och dricka Coca Cola Zero och glo på tv om där finns nåt att glo på. För nu är jag slut som artist. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar