lördag 11 april 2015

En fintur en finlördag

Idag hade jag två saker att hämta, saker som jag köpt via köp- och säljsidor på facebook.
Dels var det en skolplansch och dels var det en hundbur. Finfina fynd, till bra priser. Och på köpet fick vi ju då en liten bilpromenad :).

Men vi tog oss en härlig frukost först - stekta ägg (från våra egna höns, åff kårs!), bacon, söta små babyplommontomater, juice och lite yoghurt. Det står man sig på länge....





Sen åkte vi iväg. Första stoppet var på Torsö. Torsö är så galet fint egentligen, och nu på våren...ja, det kommer att bli ännu finare när det börjar grönska, men det var jättefint redan idag! Och skolplanschen jag köpte var kanonfin, jag får fota den imorgon för det glömde jag göra idag, och allt blir ju finast i dagsljus :). Den pryder redan sin plats i kökshallen. 

Sen stannade vi till precis när vi kom till fastlandet igen, på Brygghuset i Sundsören och tog en fika. Bara den miljön är ju så vacker - precis vid sjön, man ser Torsö bortom sundet. Och hela lokalen är fantastisk! 

 Utsikt från parkeringen

 Den fina restauranglokalen, med helt magnifik utsikt! Vid bordet till höger satt vi.

 Kärleksmums....mums!! 

Fina små dekorationer på varje bord gör så mycket.

Sen drog vi vidare till nästa ställe, där jag hämtade hundburen som jag köpt.
Och så till Willys för att handla livets nödtorft - två paket jäst och en flaska Loka Crush :D.

Och så loppisen i Boterstena, där Andreas hittade både skivor och dvdboxar. Och jag köpte en bok.

Och så finvägar hem, i den strålande solen :). Men sen var jag mör och somnade....


Ikväll har vi gjort kebabpizza som blev ungefär tusen gånger godare än vilken pizzerias som helst. Så himla fin! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar