fredag 27 juni 2014

Äntligen fredag!

Ja, även om jag är ledig varje dag nuförtin så är fredagar ändå så skojiga. Det är roligast om familjen är hemma. Att vara ensam är skönt, men inte så himla mycket som jag är nu. Och så orkar jag ändå inte vara social så värst mycket, men familjen orkar jag. Så när fredagen kommer och Andreas jobbar kort dag och om jag har tur så kommer barnen också - då känns det skönt i själen!

Idag kom Petter hem, åh så skönt! Så nu är vi tre hemma.
Till middag grillade vi. Färdigmarinerade fläskkarrébitar, och grabbarna åt strips till medan jag svängde ihop en ljummen potatissallad. Kokt färsk potatis, rödlök, purjolök, soltorkad tomat, sockerärtor, babyspenat, färsk dill och gräslök i en bunke. Sen rörde jag ihop en dressing - rapsolja, äppelcidervinäger, dijonsenap, salt, peppar, socker. Häll över potatisen och det andra, rör om - klart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar