söndag 29 juni 2014

Pastasallad och lycka

Idag blev det en kycklingpastasallad till lunch. Dock uppskattades inte pastasalladidén av de två männen i mitt liv, så de fick vanlig enkel pasta och kyckling.

Men JAG uppskattade pastasalladidén, och skar ner i salladen: isbergssallad, gurka, paprika i olika färger, fetaost, purjolök. Och så majs och stekt bacon och fjärilspasta, och så givetvis kyckling - vanliga kycklingfiléer som jag penslade med grillolja och hade rikligt med grillkrydda på. In i ugnen i 225 grader i typ 20 minuter så är det klart.
I salladen rörde jag också ner sweetchilisås. Det blev mycket sallad, så nu har jag lunch till imorgon också :). 




Häromdan när vi var på vår lilla roadtrip, jag och Andreas, så köpte jag ju en gammal hästsko på loppis. Den spikade Andreas upp idag - det är smidigt att ha en lång man, det är det jag säger :). 


Nu hänger den där och bringar lycka i vårt hus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar