onsdag 18 juni 2014

Ja jösses vilken pärs...

Den där studentfesten tog VERKLIGEN all must ur mig.
Fortfarande igår låg jag mest till sängs och slumrade hela dan. Ledvärk, muskelvärk, bomull i huvudet, yr, dålig balans...
Idag har det varit lite bättre. Jag har t o m varit och veckohandlat med min käre sambo.
Och en annan sak som jag har gjort - jag har ringt strokeavdelningen och ställt frågor. Bland annat frågade jag om det är farligt för mig att dricka alkohol. Sen jag blev sjuk har jag inte druckit en droppe alkohol. Jag har ärligt talat inte saknat det så värst heller - det är gott med Fun Light Appear också :).
Men ibland, sådär en varm sommarkväll, kan jag sakna en kall fanta&rosé. Åh så gott...

Och jag fick besked. Det var INTE farligt för mig längre, på minsta sätt. Jag ska kanske inte dricka mig askalas, men det har jag heller inte för avsikt ;). Men ett glas vin, det var inga problem, det bedyrade hon som jag talade med.
Så ikväll, om en liten stund, blir det fotbad och ett glas fanta&rosé. Det ska bli gött!

Nåt annat som är gött var middagen jag lagade idag. Tipset fick jag på en jättefin matgrupp på facebook. Det blev sambalkyckling!
Man tar kycklingfiléer, skär dem i ca 1 cm tjocka skivor. Smält smör och ha i nån tesked sambal oelek, blanda.
Pensla en form med smörsambalen, lägg i kycklingen. Pensla ovanpå med resten av blandningen, salta och peppra. Och så in i ugnen, typ 200 grader tills kycklingen är klar!
Samtidigt gjorde jag ugnsrostade färskpotatisar i ugnen, med vitlök och basilika och flingsalt på.
Och så en sallad med babyspenat, ruccola, vattenmelon, rädisa och sockerärtor. Och så en klick bearnaisesås till. Tadaa! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar