måndag 23 juni 2014

En slö men aktiv dag

Jag har ju order att vila mig. Träna, men vila mig mycket.
Och det har jag gjort idag!
Jag har hunnit vila/sova några gånger, och jag har suttit ute och solat.
Men jag har varit aktiv också! Jag tog en promenad kanske 7-800 meter. Det låter ju som ingenting för er alla säkert, men för mig är det en bra bit. Jag gick i rask takt och hade mina gångstavar med mig - kalasbra! :)
Sen har jag även gjort lite hushållssysslor. Bakat havrekakor med nötter i, tvättat ett par maskiner tvätt, plockat ur och i diskmaskinen, ringt några samtal och lagat mat. 


Fast maten var då sannerligen enkel idag - Andreas grillade goda korvar (Hemgårdens chorizo och ostkorv), och jag gjorde en sallad.
Dagens sallad hackade jag väldigt fint, det blir något helt annat då - alla smaker blandar sig på ett väldigt fint sätt! Och i salladen hade jag isbergssallad, babyspenat, gurka, körsbärstomater, purjolök, sockerärtor, fetaost och så - äpple! Äpple passar väldigt bra till kryddiga korvar, tycker jag. Dessutom hade jag i kvarngryn som jag ju tipsade om häromsistens. Har ni inte provat det i sallad än så GÖR DET! Det blir så himla matigt och mer att tugga, och så är det gott också.


Och så hällde jag på rapsolja, pressad citron, salt, svartpeppar och lite socker på salladen, också.
En klick Jonnys senap bredvid korven, och så hittade Andreas en kvarglömd flaska med alkoholfri flädercider sen studenten, i jordkällaren. Så det blev det ett glas av till maten! 





I förrgår när Andreas varit ute och skådat en sväng, kom han hem med blommor till mig. Han hade hittat dem i ett grustag. Men vi vet inte vad det är för sort? 



Är det någon som har koll?


Och så såg jag idag att Lillkissen låg på en halmbal här utanför. Det såg så himla fint ut så jag sprang (nåja) in och hämtade kameran. Men när jag kom ut igen hade kissen försvunnit sin väg...typiskt!
Men man tager vad man haver - jag hivade upp min pudel där istället och fotade henne. Se så lantligt! Pudeln lever lantliv. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar