onsdag 4 juni 2014

Kycklingfiléer i ugn, plus en salladsnyhet!

Idag tog jag fram kycklingfiléer till middagen. Tinade dem, la dem i en ugnsfast form och penslade dem med helt vanlig grillolja. Sen hade jag på rikligt med helt vanlig grillkrydda.
Det må låta som en tråkig kycklingvariant, men den blev himla god!
Gör ALDRIG aldrig kyckling i stekpanna, säger jag. Eller det går bra att bryna på ytan lite, men sen måste den få gå i ugnen. Jag hade min kyckling på 200 grader i typ en halvtimme, alltså medan jag gjorde i ordning potatisen och kokade den. 



Under tiden som potatisen kokade hann jag också göra en sallad. Idag testade jag nåt som jag inte testat förut. Jag gillar ju att ha couscous eller bulgur eller så i sallad, och idag testade jag nåt som heter Kvarngryn, från Frebaco. Såhär beskriver Frebaco sina kvarngryn på hemsidan:

"KVARNGRYN® – EN SVENSK MATGRYNSMIX
Kvarngryn är en härligt god och snabblagad fullkornsblandning av havre, vete, råg och korn från den bördiga Västgötaslätten. Fullkornet gör blandningen matig och fiberrik. Den fina fylliga smaken gör att Kvarngryn passar utmärkt som tillbehör till maten eller som ingrediens i sallad eller på en buffé."

OH så gott! Det blev en ny favorit :) Jag hade kunnat äta upp kvarngrynen helt innan de ens hamnade i salladen, så goda var de! Men nu hamnade de i salladen ändå, och det gjorde även en blandning av olika salladssorter, tärnad gurka, tomatklyftor, hackad purjolök, skivade champinjoner samt hackad persilja. En vinägrett med äppelcidervinäger, olivolja, flingsalt, grovmalen svartpeppar samt lite socker blev jättegott i också. Det är det jag säger - det är salladen som gör det! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar