måndag 2 juni 2014

Finmiddag i skogen

Häromsistens var jag och Andreas iväg till en lite speciell restaurang. Tivedens mat, heter den, och ligger mitt ute i skogen. Den kallas mest för "Krogen i skogen" och är en jättemysig restaurang inhyst i en gammal lada.
De har så HIMLA god mat där! Den här gången valde vi tapas till förrätt.



Ett fantastiskt gott, varmt bröd, jag tror det var av surdeg. Lite oliver, en bit god ost, lite fint kallskuret samt två olika röror - en vitlöksröra och en olivröra. Mums!

Till varmrätt tog vi båda smörstekt abborre med varma grönsaker och en hemmagjord remouladsås. Färskpotatis till.


Och jag säger då det - godare än såhär blir det inte! Och den fina miljön, verkligen mitt ute i skogen, är ganska oslagbar. Så vill ni äta fint, åk till Krogen i skogen! Här är deras hemsida: Tivedens mat

Jag kan tillägga att jag är inte ett dugg sponsrad av någon alls, men när det är såhär fina ställen så gör jag mer än gärna lite reklam helt gratis :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar