tisdag 3 juni 2014

Blommor och blader i långa rader

Den trogna bloggläsaren vet att jag är barnsligt förtjust i att få blommor. Jag blir glad så jag blir tårögd!
Det här vet Andreas om, och han kommer väldigt ofta med blommor. Både såna som han köpt, och såna som han plockat.
Idag fick jag en sån här bukett. De här hade han plockat på vägen hem från jobbet. Men vad är det för sort, är det nån som vet?


Dessutom kom min vän och kollega Kerstin på besök, och hon hade plockat en fin bukett i sin trädgård. Och så hade hon skrivit ett fint kort som jag blev så glad över...



Det var ju förresten Mors dag häromsistens. Johanna kom med en bukett blommor till sin gamla mor. PLUS fem stycken Jim - en finsk godisbit som är min favvo, alla tider! Hon hade varit i Stockholm med skolan och hittat nån finsk butik. Den flickan vet vad hennes mammi vill ha...




Av min lille påg fick jag en bricka som han gjort i slöjden. SÅ himla fin! 



Ja, ni ser. Jag är bortskämd. Jag vet! Jag har det himla bra...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar