tisdag 4 november 2014

Idag blev det fulmat

Jag hade tänkt mig, ja inte en finmiddag direkt - men att koka potatis på dan, och sen steka den till middagen och steka lite korv till. Och så en äggröra. Och några grönsaker, kanske broccoli.

Men när jag gick ut till jordkällaren på dan för att hämta potatisen upptäckte jag att den redan var provsmakad på. Av råttor eller möss eller så.
Jag var inte så sugen på dem längre.

Så det blev stekt korv med strips.
För att göra det aningens skojigare gjorde jag en coleslaw till. Det är ju gott till nästan allt! Lite strimlad vitkål, rödlök och grovriven morot.
Blanda en gnutta creme fraiche med majonnäs, krydda med salt, peppar och lite socker. Blanda ihop och rör sedan ner i grönsakerna. Klart! 




Gårdagens middag var väl inte så avancerad heller. Pasta Carbonara.
Men med lite riven parmesan som vi har kvar sen Sicilien, blev det kalasgott! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar