torsdag 6 november 2014

Nu är det höst, med besked!

Det har varit en fin höst. Solig och varm.
Ända tills idag. Förvisso vaknade vi inte till det snökaos som förutspåtts skulle infinna sig under natten, men kallt var det. Isande vindar och alldeles grått överallt.
Och lite senare på förmiddan kom den, snön. När jag släppte ut hönsen fick kycklingarna (eller ja, de som var kycklingar i våras och därmed aldrig sett snö) ganska så stora ögon när de såg det vita, kalla. 

Sett från ena sovrumsfönstret, vid lunchtid idag. Inte en höna i sikte ens. De satt och kurade en stund på altanen innan de gick hem igen. Sura.

Sett från andra sovrumsfönstret. Vår stackars humle har inte riktigt förstått att det är vinter redan, så den står där grön och grann...


*BURR*

Snö är inte mitt bästa. Jag accepterar snön därför att jag inte har något val. Men jag gör det under protest.

Jag måste förresten visa nåt rart. På bokhandeln här i vår by säljer de "månadskort". Fina gamla kort, ett för varje månad. Såhär ser november ut according to korten:



Det ser ju nästan lite mysigt ut? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar