lördag 12 januari 2019

En trivsam lördag

I morse ringde klockan redan vid åtta trots att det är lördag. Dags att gå upp! Vi skulle nämligen iväg på loppisrunda med dottern och svärsonen.
Och visst hittade jag lite roligheter! En kudde med kattmotiv, lite retro sådär (glömde ta bild i dagsljus och nu blir ju bilden lite trist så jag hoppar över det). Och så hittade jag två tesilar att ha istället för de oändligt trista varianterna från IKEA som vi har sen tidigare. Se bara:



Jag köpte även lite broderigarn - en toppengrej att köpa just på loppisar om en är broderinörd! För en påse med 34 dockor (som "nystanen" heter när det är broderigarn) i olika kulörer betalade jag ynkliga 20 kronor. Typ gratis ju!

Men det allra finaste och roligaste som jag köpte, det var den här: 



:D. Så himla rolig och fin! Den är gjord i keramik och känns lite 50-60-tal, men jag vet inte när den är ifrån. Men jag satte upp den i köket och när min lille påg inte beter sig så ska jag peka på den där tavlan så han minns att det är bäst att uppföra sig om en inte ska få smisk.
(För den som inte vet så är min "lille påg" snart 18, och uppför sig alldeles utmärkt :). Vi har bara en lite intern jargong om det där med att uppföra sig.)
I alla fall, det var det allra finaste idag! Egentligen var den lite för dyr för min smak och en tavla var ju egentligen inget jag behöver, men det GICK bara inte att lämna den där! Och så himla dyr var den ju inte. En hundring fick jag ge. Jaja... Jag ångrar mig inte en sekund!

Sen kom vi hem, ungdomarna följde med oss hit. De gick ut och gick med hundarna, och jag vilade lite innan jag satte igång med maten. Medan maten blev klar i ugnen bjöd jag sen på gårdagens aioli tillsammans med färsk baguette och röd pesto och kapris, och så drack vi en hel mängd rödvin till (ja, alla utom min lille påg då :)).
Middagen var en pastagratäng med kyckling och en massa ost av olika slag. Och rosmarin! Jag tror att alla blev mätta.

Och sen somnade jag, som den Törnrosa jag är... Somnar lite då och då. Ett par timmar senare klev jag upp, och då satt övriga och kollade på nån vampyrfilm. Det gör de fortfarande, Andreas hade glömt att berätta för ungdomarna att filmen är tre timmar lång :).

Men så himla mysigt att ha dem här! Nu är mammi glad. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar