fredag 11 april 2014

Åhnej, min rabatt!

Jag kom ut nyss och gjorde en ruskig upptäckt - mina rabatter hade förvandlats till hönsbadkar!
Det var sol och vår, så hönsen kände för ett dopp. Och höns badar ju liksom inte i vatten, utan i jord. Den torra rabatten nedanför tv-rumsfönstret tyckte de var perfekt. Så när jag kom ut låg det en hel hög med höns och åmade sig i min rabatt. 





Jag och min lille påg satte oss ute lite i solskenet. Mammi ska ju vila och pågen kom med och höll mig sällskap. Han tog med sig lite eftermiddagsfika - jag hade bakat kärleksmums. Och så lite mjölk därtill..



Man kan inte annat än njuta just nu. Vilken underbar årstid!! Det blir mer och mer blommor för varje dag. Så himla fint!




Och rabarber! Inte mina rabarber utan grannens. Men jag brukar få låna lite.. :). Snart är det dags att plocka för vårens första rabarberpaj och kanske lite rabarberkräm?


Svartvinbärsbuskarna är verkligen på gång också. Inte mina, de heller - men de förgyller min omgivning varje dag :)

Och som grädden på moset kommer min älskling hem - det är fredag, och ikväll ska vi laga god mat och bara vara! 
Ibland är det härligt att leva!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar