måndag 14 april 2014

Det blev bara två.

Kycklingar, alltså. Eller jag ska väl inte säga "bara" - jag trodde ju i onsdags att det skulle bli noll :).

Två små glada kycklingar springer runt i en bur på vedspisen i köket. De är söta som socker! När jag pratar med dem piper de i högan sky och vill upp. De tror att jag är deras mamma! :)
Imorgon ska vi åka iväg och köpa några kycklingar till. Risken är ju att många blir tuppar så det gäller att ha ett gäng så det blir _nån_ höna åtminstone. Usch så könsdiskriminerande egentligen...

När jag sitter vid datorn eller hänger i soffan så har jag ofta mina små kycklingar innanför tröjan, mellan mina behag. Eller så går de runt på min dator, den är ju varm och skön och så har de sin mammi nära :). 



Alla borde nån gång få ha en egen kyckling! Man blir alldeles varm i själen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar