tisdag 29 april 2014

En bit kassler

låg och drällde i kylskåpet. På veckomatsedeln stod "Kasslergratäng".
Jag hade nån bra tanke där när jag skrev det, men jag minns inte vad det var.

Så jag fick hitta på igen :).
Jag är ju förtjust i ananas i mat. Kassler med ananas må vara väldigt åttital, men det är jädrarimig gott! Så det utgick jag ifrån. 

Sen gillar ju inte Andreas ananas i mat så värst, så det tog jag hänsyn till. Tomat gillar han däremot, så fram med några tomater också.
I ett annat hörn av kylskåpet hittade jag en ensam liten bit med Kvibille ädelost, efter en ostbricka i helgen. Den fick också hänga med. Och så den där slatten med det gröna på en purjo. 


En form smordes, kasslern skars i skivor, tomaten likaså. Ananasen var redan skivad, i burk. Purjon hackades.
Sen varvade jag kassler, tomat och ananas i formen lite snyggt. Purjon strödde jag över, likaså osten som jag smulade.
Sen vispade jag ihop grädde med chilisås, ett par teskedar sambal oelek, salt och peppar, och hällde över hela härligheten. 


Råris var gott till, och ärtorna satt som en smäck :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar