lördag 19 april 2014

Lite påskigare idag



Igår grillade vi som sagt hamburgare. Inte ett dugg påskigt, trots att det var långfredag och allt.

Dagens middag var betydligt mer påskig, eller vad folk i allmänhet ser som "påskmat" i alla fall. Lite lättare, mer äggigt, räkor, majonnäs... Ja, jag gjorde tonfisk- och räkroulad!

Det här är världens bästa rätt på det viset att den dels är fantastiskt god, och dels så lätt att ha till allt. Man kan ha den som ensamrätt, som vi hade idag. Man kan ha den som förrätt. Eller kanske på ett buffébord?
Och man kan ju för all del variera innehållet. Jag hade som sagt tonfisk i, men gillar man inte tonfisk går det ju att hacka räkor eller kräftstjärtar eller vad man vill och ha i istället.

Jag har skrivit om den här rouladen förut, så jag länkar. HÄR hittar du inlägget!


Idag har vi dessutom haft utefrukostpremiär! Bord och stolar släpades fram till plattorna på framsidan, och i förmiddagssolen satt jag och Andreas sen och åt stekt ägg och bacon, i kortärmat :). Helt vindstilla var det! Mer såna förmiddagar, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar