söndag 27 april 2014

Ljuvliga sommar!

Det är sommar nu. Ja, det är det!
I alla fall är vädret sånt på dagarna. På natten blir det fortfarande lite kallt, men dagarna är fantastiska!
Idag är det söndag, bara jag och Andreas hemma. Vi tog en förmiddagsfrukost ute på framsidan, på plattorna som vi la förra sommaren. Eller som Andreas la. Om jag ska vara ärlig :).
Surdegsbröd med philadelphiaost och en massa grönsaker. Lite juice, en kopp te och ett päron. Där hade jag kunnat sitta i timmar!...



Även hönsen kom och tiggde lite frukost! Mina fyra fina nya Lohmann-tjejer - Olga, Fru Petrell, Kommandoran och Prusseluskan. 



Blixten kom förbi också. Även de fyra nya tjejerna börjar lära sig att katterna inte utgör någon fara. 


Nu har vi skjutsat lite rekvisita till teatern där Johanna och Albert och deras klass repeterar för fullt på sin slutproduktion. Vi stannade till vid stans bästa kondis. Där fanns gårdagens bakelser för halva priset. Jag köpte rubbet och skänkte till teatermänniskorna :). Hoppas att det smakade.

Och så upptäckte jag precis att lilla Mary-Ann är sjuk :( I morse var hon lika glad och yster som de andra. Men nyss låg hon i buren med benen helt utsträckta bakåt och kunde inte använda dem. Nu har hon fått sitta en stund innanför min tröja, och när jag satte tillbaka henne kunde hon i alla fall stå korta stunder. Kanske är det nåt övergående...hoppas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar