söndag 6 april 2014

Det våras!

Som väldigt många andra älskar jag verkligen våren.
Dessutom älskar jag att bo där jag gör - på landet, med natur och djur omkring mig så man ser hur allting vaknar till liv såhär års. Det må låta klyschigt, men så är det i alla fall :)

För några dagar sen var jag runt en sväng i lagårn och ute och tittade på alla små lamm och kalvar. Och kor! Mitt favvodjur, nästan. Kor är fantastiska! Och så är de roliga att titta på för de har en så skön attityd - de glor helt ogenerat på en när man går förbi. Och så har de roliga frisyrer.



Bää! Ett litet socialt och vänligt lamm. 


När de diar sin mor går den lilla svansen som hejsan. Så himla gulligt! :)


Tvillingar, och en öm mor.


Lite tunnhårig, men ändock med lite frisyr.


En prydlig tupé. 


Smålockig...


..och en VÄLDIGT lockig, i hela ansiktet. Och blyg. 


En till blyg (med vågigt hår), men med en ganska så social kompis med rakt hår.

Korna här svälter inte direkt. 


Åh, koögon... *hjärta*


Små kalvar som nyss har vaknat efter middagsluren.


Gruppfoto. Den längst till höger ler.


Även hönsen njuter i fulla drag av våren. Hela gården är deras...

4 kommentarer:

  1. Skulle vilja bo som du gör...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ha det som en plan, Linda :). Det är verkligen rofyllt att bo såhär!

      Radera
  2. Härliga bilder - längtar nästan hem lite när jag ser dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer du hem till påsk nåt? I så fall ses vi :)

      Radera