onsdag 9 april 2014

Inte så mycket matigt (eller jo, lite)

Jag tänker ibland att jag skulle vilja blogga om så mycket annat än bara mat och bak.
Jag har ju tusen olika åsikter om saker och ting. Saker som jag brinner för, personer som är viktiga för mig, intressen som jag vill visa.
Men på sistone har det inte riktigt funnits ork. Eller jag har inte kommit mig för bara.

Men jag tänkte att i fortsättningen ska det bli mer av sånt på min blogg! Lantlollan är full av åsikter, och åsikter är kul tycker jag. Så se upp framöver! :)

Fast nu tänkte jag ändå visa dagens middag: Något så simpelt som Pasta Carbonara.

Koka bandspagetti, under tiden klipper du bacon i små bitar och steker på så de blir knaperstekta.
Vispa ihop ett par äggulor med lite grädde, krydda med salt och mycket svartpeppar, grovmalet ska det vara.
När pastan är klar häller du av vattnet, häller tillbaka pastan i kastrullen och har i baconet samt ägg och grädde. Veva runt i grytan så allt blandas, servera.
Det är gott med finriven parmesan över, och lite extra svartpeppar. Och så lite ruccolasallad bredvid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar