måndag 7 april 2014

Lugn, ro och vila

Ja, det ska jag ha i stora doser numera, efter min stroke. Så säger doktorn, och så säger även alla andra - typ arbetsterapeuten och sjukgymnasten och kuratorn. Alla säger så.
Men vila har blivit en svår grej för mig. Det som jag var så bra på förr! Nu när jag verkligen behöver det så är det lögn i helsike att få tillräckligt med vila. Jag hittar bara på nya saker att göra, jag har liksom ingen ro.
Det är en himla tur att jag bor som jag gör. Här finns i alla fall förutsättningarna!
Som nu under eftermiddagen när solen tittade fram. Då gick jag ut och satte mig vid söderväggen med min virkning (nu är det ett mumintroll på gång!). Hönsen kom och tittade på mig och jag tittade på dem, där de gick utanför vårt staket och krafsade i jorden. Staketet är förresten mest till för hundarnas skull - för att de inte ska springa iväg ut på grusvägen eller så. Men hönsen, de tar sig förstås plättlätt över.

Sämre kunde man faktiskt ha det! Och hör och häpna - jag börjar njuta av läkarens order :). Vila, det är grejer det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar