tisdag 5 augusti 2014

Hej Hösten!

Igår låg jag helt utslagen, med huvudvärken från helvetet. Det var väl värmen - det kändes som var och varannan på facebook klagade på huvudvärk. Det var ju HUR varmt som helst, och luften var helt klibbig, och inte minsta lilla vindbris what so ever.

Men i morse vaknade jag och frös! YAY! :D...eller, jag gillar inte att frysa sådär jättemycket. Men i morse, sådär så sängkläderna var helt svala och man drog täcket lite extra om sig, så blev det helt lagom...åh så skönt! :)
Och så har det fortsatt hela dan. Regnskurar och härligt duggregn om vartannat, och helt jämngrått. Och jag har bara njutit...fast å andra sidan njuter jag av värmen också (inte som igår, men annars).
Men sensommaren märks allt mer tydligt! Vi har äppelträden fulla med äpplen som växer för var dag. I höst måste jag verkligen komma mig för att åka till ett lokalt musteri och göra must av dem. Det tänker jag varje år, men det har aldrig blivit av. Men nu! Bara de blir mogna först. 


Och är det lite höstväder så blir det förstås lite höstmat till middag.
Jag ställde mig och kokade en gulaschsoppa, och fixade vitlöksbröd till. Och så en klick creme fraiche - det är gott i soppan!
Receptet hittar ni HÄR



Ikväll blir det förstås en kopp te i soffan, under en filt. Är det höst så är det :)
Fast...sommaren får gärna komma tillbaka en sväng till med ett extranummer eller två. Det vore gött. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar