måndag 18 augusti 2014

Veckans vegetariska

Vi ska ju ha en vegetarisk middag i veckan, har vi bestämt. Och idag var det dags igen :)

Idag gjorde jag en grönsakswok med nudlar, och till det stekte jag på halloumiskivor. Och så lite grönt till, och lite sweetchilisås. Ja jädrars vad gott! Det här blev en ny favorit :)

Grönsakswoken var enkel och med lite "fusk" - jag hackade rödlök, purjolök och vitlök och fräste på i lite olja i en stor gryta. Och sen hade jag i frysta wokgrönsaker och brassade på på högsta värmen tills de blev krispiga och klara.
Och då hällde jag på nudlar som jag kokat under tiden, och kryddade sen med en skvätt äppelcidervinäger, en skvätt japansk soja, lite coloritsoja (eller det blev ganska mycket, men det gjorde inget för färgen blev väldigt fin tycker jag :)), och så chiliflakes, svartpeppar samt salt och lite socker, så det blev en bra balans.

Det här blir det fler gånger! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar