fredag 4 juli 2014

Inte alls klar med husligheter

På dan, efter mitt pizzabullebak, tyckte jag att jag nog var klar med husligheter för dagen.
Men icke...
Det ska ju ätas middag också. Men som tur var så har jag inte planerat någon speciellt avancerad middag - det blir baguetter med tonfisk- och räkröra, och så lite vin till det. Röran har jag svängt ihop, men det skriver jag mer om senare.

Men så kom jag ju på det - saften! Jag satte ju en sats med flädersaft i måndags. En till fem dagar ska den stå och dra, och idag är ju då den femte dagen. Eller fjärde, beroende på hur man räknar. Men i alla fall hög tid att sila saften och buteljera!
Så det gjorde jag. Andreas fick vara springpojke och gå till jordkällaren och hämta saftbunken, och jag diskade flaskor. Lite drygt tre liter blev det! Och gott som bara den.
Något som jag däremot inte fattar är varför det alltid står i recepten att det ska vara så mycket socker. Varför? Jag tog typ 2/3 och det blev sött och gott ändå. Testa gärna att minska på sockret mot vad som står i recepten, det brukar bli så fint så :). 

Nu ska jag bara be Andreas vara en käck pojk och springa tillbaka med flaskorna till jordkällaren...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar