fredag 4 juli 2014

Paviljongen får vänta

Tanken var att middagen skulle intas i paviljongen.
Men så råkade vi somna lite där efter 18 nånting. Och tio i åtta vaknade jag och insåg att om tio minuter börjar "Förr eller senare" med min favorit Hans Rosenfeldt - och dessutom är ju programmet i sig rätt kul :).
Så då slängde jag ihop middagen på tio minuter - våra tonfisk- och räkbaguetter alltså!
Och gött blev det. Baguetterna hade jag köpt såna där dagsfärska på Konsum. Röran hade jag ju gjort tidigare, och den innehöll tonfisk på burk (i vatten), grovhackade räkor, hackad rödlök, hackad purjolök, dill, pressad citron, majonnäs, creme fraiche, salt och svartpeppar.
Jag grundade med lite smör i baguetten, och så fräscha salladsblad från landet. På med röran, en citronskiva, kokt ägg, mycket räkor och så en dillkvist.

Det smakade HIMLANS gott! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar