söndag 27 juli 2014

Nämen, jag glömde ju!

Igår gjorde vi drinkar, men det glömde jag ju att skriva om. Kanske ligger i sakens natur - just för att vi GJORDE drinkar så glömde jag sen ;).
Nädå, jag drack bara en. Doktorn säger ju att jag får dricka alkohol nu, men det känns inte helt bekvämt att hälla i sig några mängder. Inte för att jag brukade vara askalas så värst ofta förut heller ;), men jag är ännu försiktigare nu. Drinkarna var hur goda som helst, men en räckte mer än väl.

Jag hade ju hört att flädersaft är så gott att blanda drinkar med, så det var jag ju tvungen att testa! Det fick bli bacardi, outspädd flädersaft och så Sprite Zero. Isbitar, frysta hallon och en citronskiva i. Friskt och gott blev det, och gick att dricka som läskeblask, en typisk drink som man ska vara försiktig med :). Somrig! Funkar att göra som bål också tänker jag, om man är många. 





Och en annan sak som jag glömde igår - när vi hade kafferep i paviljongen så kom Birgit, min favvokyckling, dit och deltog. Hon satt i mattes knä och åt kakor och småpratade. 


Åh så jag älskar mina små nuggets (som ju inte är så värst små längre, men väldigt mammiga!)! De är så sällskapliga och roliga, men också riktiga ligister. Häromdan käkade de upp varenda salladsblad i min odling. Bara för att jag i några timmar glömt att täcka salladen! Jädrans ligister <3.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar