lördag 5 juli 2014

Snabb mat och snabbt bloggande

Jag var och klippte och slingade mig idag. Jag blev jättenöjd, men det var himlans jobbigt att hålla sig vaken de där två timmarna när nån håller på och pillar i mitt hår....jag höll på att somna! "Är du trött?" frågade frisören lite försiktigt. Kanske hade jag snarkat lite.

När jag kom hem var det matlagning på schemat, men som tur var var det ganska enkelt. Tidigare på dan hade jag tagit upp en fläskytterfilé ur frysen och putsat den och skurit den i ca ½ centimeter tjocka skivor.
Nu stekte jag bara på dem lite, så de fick lite färg (de behövde inte alls bli genomstekta), saltade och pepprade, och varvade dem i en ugnsform med tomatskivor. Strödde hackad purjo och strimlor av soltorkad tomat ovanpå.
Sen hällde jag över grädde blandat med sambal oelek, salt, peppar och pressad vitlök, och toppade sen med smulad ädelost.
In i ugnen, 225 grader medan riset kokade och salladen gjordes.
Egenpåhittat, och det fick goda omdömen av familjen :). 



Nu - Fröken Frimans krig på ettan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar