torsdag 15 januari 2015

Bilder i mobilen

Häromdan hittade jag bilder i min mobil som jag glömt att de ens fanns där.
De är från Sicilien i höstas, där vi var hela familjen. Det var en fantastiskt fin vecka, nåt jag kommer att minnas så länge jag lever. Att få vara med min familj, i värmen, efter ett ganska jobbigt år....ja, det var faktiskt välbehövligt.

Jag tog massor av bilder med kameran, dem har jag nog inte ens lagt upp här. Det får jag göra en annan dag.
Men det fanns tillfällen då jag bara hade mobilen till hands, och här är bilder som jag tog då!


Mäktig kuliss bakom huset där vi fick bo - det är huset till höger. Bergen tornade upp sig och molnen kretsade kring bergstopparna. Vackert!


Lite lunch första dagen. Ett glas fanta/rosé....såklart. Och så lite ostar, salami, bröd, pesto...ja, vad mer behöver man? :)


Solnedgången, sedd från den stora terrassen på övervåningen, var mäktig varje kväll...


Så vackert!!


Ja, där drunknade solen i havet... Som tur var så kom hon upp varje morgon igen :).


Lite grillad salsiccia, potatis, en god tomatsås och en sallad. Gudomligt gott!!



Simply! Affären vi provianterade på för det mesta. We like!


En utflykt till medeltidsbyn Erice uppe i bergen. Ett äventyr för hela familjen, men kanske mest för undertecknad som dels har lite märklig verklighetsuppfattning och taskig avståndsbedömning, och som dessutom sen innan lider av höjdskräck och skräck för allt annat också för den delen. Den här bilden tog jag medan jag blundade, när vi åkte upp på den smala serpentinvägen :)


Godaste glassen åt vi i Erice - mandelglassen var inte att leka med! Här dessutom med pistageglass, inte dum den heller. Medan vi åt beskådade vi ett äkta italienskt gräl mellan två personer. Det var exakt så högljutt och teatraliskt som man kan tänka sig :)



En liten kissemiss som tittade på när vi åt glass. 



En sneak peak på en liten innergård i San Vito. 


Ja, jag ska sannerligen lägga upp fler bilder nån dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar