lördag 10 januari 2015

Semmelfika, vår och fula croissanter

Jag sitter och väntar på att våra fikagäster ska komma - grannarna. De är bjudna på semmelfika, det vet jag att de har uppskattat förut. Bordet står dukat och klart, vilken minut som helst kommer de :)




Jag slängde ut hyacinterna idag, de var verkligen ledsna och fula. Istället planterade jag ett par fina små vivor i den fina krukan med fot! Nu känns det lite vårigt på köksbordet igen!




I morse hade jag en ambition att testa att baka croissanter på en rulle smördeg som låg kvar i frysen sen helgerna. Jag såg framför mig stora, fluffiga, goda croissanter.
Det enda av det som blev verklighet var att de var goda. För så värst vackra blev de inte... :



Men man ska inte gå för mycket på utseende, ju :). Goda var de i alla fall, med en bit ost och lite egengjord blåbärsmarmelad!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar