onsdag 7 januari 2015

Så var det vardag då...

I alla fall nästan.
Det dröjer till imorgon innan sonen börjar skolan igen. Men Andreas började jobba idag, och det var lite omvälvande för min just nu lite begränsade hjärna. Som tur är så har han gett mig chans att vänja mig genom att åka två morgnar i rad för att fågelskåda, så jag är van att han inte är här när jag vaknar :).

Jag har haft en väldigt slö förmiddag. Sov till halv tio, låg kvar och såg/lyssnade på ett avsnitt av Skilda Världar som jag håller på och går igenom på tv4play. Jättepraktiskt, lagom komplicerat att ta till sig ;), och jag behöver inte ens titta när jag inte orkar - jag kan bara ligga och lyssna, som på en ljudbok. Eller en radioteater. Himla bra! Då blir jag också vilande lite längre. Att bara ligga där har jag svårt för, då kommer jag på en massa saker jag vill göra (fast jag inte orkar). Så Skilda Världar får mig att slappna av.
Sen såg jag även ett avsnitt när jag tog en kopp te och mina mediciner. Hönsen fick vänta lite med utsläppet, jag upptäckte nämligen när jag gick upp att vintern har bestämt sig för att flytta hit ett tag, och snö är inte hönsens favorit.



Ylva och Harald håller på att få ihop det. Men GUD vad de velar!! Herregud, kör bara, människor!


Nu tänkte jag skriva matsedel för kommande veckan, och sen en handlingslista så vi kan åka och veckohandla när Andreas kommer hem.
Till middag blir det idag panerad torsk, mandelpotatis samt en god kall sås. Och så broccoli, en citronklyfta samt färsk dill.

Jaaa, dagens höjdpunkt (hoppas jag!) väntar jag på - att jag ska få besked att mina nya vinterstövlar har kommit! De är SÅ himla fina och nu tycker jag faktiskt att det är dags att de kommer! Det är ju vinter för bövelen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar