torsdag 15 januari 2015

Doft från mors bak igen

När min lille påg kom från skolan så doftade hela huset av nybakt. I köket låg en hel driva med nybakta frallor.

Att jag skulle baka kom jag på bara en timme innan han kom hem, så det här var snabba frallor att baka :) Jag har gjort en variant av dem, HÄR.
Idag ändrade jag lite i receptet. Dels hade jag inte bara vetemjöl i, utan bytte ut ca 2 dl mot rågmjöl.
Och dels använde jag inte vanligt vetemjöl, utan manitoba cream. Dessutom penslade jag frallorna, och strödde sesamfrön på. Gott blev det! Och snyggt! :)


Och det blev en mysig mellanmålsstund med lite prat och tända ljus. 




Middagen blev en vegetarisk en - grönsaks- och nudelwok.
Jag strimlade vitkål, gul lök, rödlök, röd paprika, grön paprika samt vitlök. Jag hade även i sockerärtor, och så brassade jag på i en stor gryta, med rapsolja. Under tiden kokade jag äggnudlar, och sen blandade jag i dem och smaksatte med äppelcidervinäger, soja, honung, några droppar sesamolja, sweetchilisås, salt och peppar.
Till det hela serverades vitlökssås samt sweetchilisås.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar