torsdag 13 mars 2014

Det här med fulkorgar

är ju ett kärt ämne för mig. Snål eller sparsam, det får var och en avgöra - själv föredrar jag att säga smart :). 
Fulkorg är alltså dessa korgar i mataffären, där det ligger finfin mat som går ut inom kort, och därför säljs billigt - ofta så billigt som till halva priset!
Det är alltså helt felfri mat av fin kvalitet (om man väljer pärlorna), som oftast håller mycket längre än datummärkningen vill göra gällande (det gäller förstås inte köttfärs och en del annat). Men är man orolig för det så kan man ju frysa in - då håller det garanterat ett bra tag till!

Dessutom, som en jättefin bonus - man gör en insats för miljön. Maten blir inte slängd.

Idag åt vi finaste prinskorven från Lindells. Jättegod och sådär perfekt knastrig när man kokat den :).
Prinskorv som jag hittat just i en fulkorg, till kraftigt nedsatt pris. Billigare än fulprinskorven till ordinarie pris.

Till det hemmagjort potatismos, såklart.
Det här med potatismos är ju förresten kul - alla gör olika! Själv skär jag potatisen i skivor innan jag kokar den. Sen vispar jag ihop med elvisp, med riktigt smör, varm mjölk och kryddar med salt, vitpeppar och lite socker. Inget mer. Jo, muskot ibland.
Hur gör du?


Till detta, Jonnys senap (grov, stark och söt), ketchup, skivor av saltgurka samt lite tomat. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar