torsdag 6 mars 2014

Min nya hobby!

När man är sjukskriven en längre tid som jag är nu, finns det få saker som piggar upp och glädjer så mycket som när fina vänner kommer och besöker mig. Att åka bort känns jobbigt för hjärnan oftast, att få besök hemma är oftast enklare.
Igår hade jag besök av en kollega som också blivit en nära vän. Vi drack te och åt muffins och pratade om allt möjligt. Så himla mysigt, det blir alltför sällan som man hörs.

Idag kom flickorna från redaktionen inne i stan. Jag bjuckade på mackor och bullar och kärleksmums och te, och fick höra det senaste skvallret från redaktionen :).
Och så fick jag en så fin present! Döm om min förvåning när jag öppnade paketet och fann garn, virknål och en bok om virkning. 

- HUR kunde ni veta att jag vill lära mig virka?? sa jag, uppriktigt jätteförvånad. 
Varpå flickorna skrattade. Och jag fattade. JUST det - jag hade ju skrivit det på bloggen :). Och de hade varit fiffiga nog att spinna på det. Så himla rart! 



De hade till och med lagt ett bokmärke i boken, på en sida som de tyckte att jag skulle börja med. 
Äggvärmare! :) Söta va?


Så nu har jag ett nytt, roligt projekt - jag ska lära mig virka :). Tror ni att det går?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar