fredag 14 mars 2014

Fredagsmys igen!

Just nu är jag ju sjukskriven, så dagarna är varandra ganska lika.
Men ändå är det något speciellt med fredagar. Andreas är ju t ex hemma på helgerna, bara en sån sak - två hela dagar att se fram emot då vi är hemma båda två! :)

Och idag om även dottern med pojkvän för att tillbringa helgen här hos mammi. Imorgon ska vi laga indiskt, och baka naanbröd därtill.
Men idag blev det enkelt värre - varma mackor! Det är ju smidigt, och så får alla göra sina mackor precis som man vill ha dem. 

På mina ville jag ha: pesto, het chilisås, ananas, köttfärs, tomat, mozzarella, riven ost och lite timjan. 
Och så gjorde vi dem inte i smörgåsgrill, trots att vi har en - vi körde det gamla hederliga viset, med mackorna på en plåt i ugnen :).

Vad gillar du bäst på dina varma mackor?



1 kommentar:

  1. Hmm, min kommentar verkade inte fastna. :(

    Jag tål inte gluten längre, så jag kan inte äta varma mackor längre. Men skulle jag göra det så vill jag ha ett av dessa alternativ:

    1. En enkel skiva vitt bröd med Abbas räkstuvning på, som varit inne i ugnen.

    2. Två skivor vitt bröd med MÄNGDER av ost, en skiva rökt skinka samt en tomatskiva emellan. Lagas i smörgåsgrill.

    SvaraRadera