fredag 21 mars 2014

Jag kan! JAG KAN!!!

Hurra!! Jag kan virka! :)

Ja, jag började ju min virkkarriär för ett par veckor sedan då några kära kollegor var på besök och hade med sig garn, virknål och en bok om virkning.
Jag satte mig redan samma kväll/natt och testade. Och luftmaskorna gick ju som hejsan!


Det var när jag skulle ge mig på de andra maskorna, liksom börja på ett nytt varv, som det gick åt skogen. Det blev en...klump. Jag repade upp och började igen. Det blev en klump igen.

Men jag har räknat ut att det är för att jag alltid kommer på det där med virkeriet på kvällen, när mina ögon är trötta och hjärnan alldeles utmattad. Klart att det blir fulvirkning då! Så jag har nöjt mig med att göra en jättelång mask av luftmaskor. Verkligen jättelång.

Men idag kom en av flickorna på återbesök, och hon visade mig så jag kom igång. Till mitt stöd har jag även den lilla virkskolan som finns i boken jag fick.
Och se! Nu kan jag! Nu har jag virkat både luftmaskor, fasta maskor, halvstolpar, stolpar och dubbelstolpar :). Och det ser ju inte HELT galet ut...även om jag fattar att det ser ojämnt ut för ett tränat öga. Men för att vara första gången är det väl helt ok? 



Nu ska jag välja ut nåt fint (och enkelt) ur boken och virka det. Kanske en äggvärmare, vi får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar