fredag 7 mars 2014

Favorit i repris

Ikväll ska här lagas lövbiff. 
I somras efterlyste jag recept på goda pastarätter bland mina fb-vänner, och fick då det här tipset av Carina. Det blev en succé där vi avnjöt måltiden i vår paviljong i den ljumma sommarkvällen, och jag har gjort rätten ett par gånger efter det också. Och ikväll är det dags igen!

Såhär gör jag:
Strimla lövbiff. Fräs på lite snabbt i en gryta. Under tiden strimlar du några soltorkade tomater, och dem lägger du sedan i köttet.
Häll i lika delar creme fraiche och grädde. Låt puttra en stund, smaka av med salt och peppar.
Medan det puttrar fräser du på skivade, färska champinjoner som du sen saltar och pepprar när de fått fin färg. Lägg upp allt på tallrik och toppa med lite ruccola. Klart! :)


Bilden är från i somras. ÅH vad jag längtar till våra sommarkvällar i paviljongen!...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar