torsdag 20 mars 2014

Inget är som väntans tider

Jag går i väntans tider. Vi väntar tillökning.
Det kom nämligen ett paket idag. 


Glas?? Nej, don´t think so. Nej, det här paketet innehöll något mycket finare än så. Lika skört som glas, dock. Och inslaget i tidningspapper och hushållspapper och bubbelplast och silvertejp...och en äggkartong.

Tolv små fina ägg! Och nu syns det dåligt på bilden, men de är fint turkosgröna. De är nämligen av hönsrasen isbar. Jag har köpt tolv ägg som vi förhoppningsvis ska få några fina isbarhöns av! :)

Se så fina! 

Jag har ingen egen äggkläckningsmaskin, men fick låna en av grannen. En gammal men säkert helt funktionsduglig :). Hoppas jag...för nu ligger de där i maskinen, som håller på att gå upp till 37,5 grader.
Jag är dock lite orolig, för det visade sig att värmereglaget var lite glappigt. Men jag har lagat det med silvertejp. Det som inte går att laga med silvertejp är trasigt! Allt annat går fint. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar