måndag 24 mars 2014

Mission completed!

Jag har ju fått en ny hobby, som jag har skrivit om. Virkning!
Nu har jag virkat hela ÅTTA rutor till min blivande filt (till barbie eller till bebis eller till vuxen, det får tålamodet utvisa :)). Jag tror att det räcker till en barbiefilt, men än finns det mycket tålamod kvar! Jag måste bara åka och köpa mer garn av samma sort men i andra kulörer. Gräddvit och puderrosa, hoppas jag få tag i. Och mer grönt.

Men flickorna som fick igång mig med virkningen, hade ju markerat i virkboken jag fick vad de tyckte att jag skulle göra - äggvärmare!
Så det har jag gjort nu. Jag valde ett turkost garn i min jättestora garnlåda som jag tjackat på auktion. Jag har alldeles själv suttit och följt anvisningen i virkboken. Jag har förstått allting alldeles lysande bra, och nu har jag min allra första, alldeles egenvirkade äggvärmare klar!
Till toppen hittade jag i mitt fina syskrin (det som jag visat här på bloggen, det som jag köpte på auktion med en massa fingrejer i) en söt liten klädd knapp.

Nå, får jag höra applåder och se stående ovationer nu, flickor?

Bildbevis: 



1 kommentar:

  1. Vad duktig du är :-)
    De där äggvärmarna är supersöta!

    SvaraRadera