onsdag 26 mars 2014

Ett litet rött paket

Eller nej, ett litet _silvrigt_ paket. Det var vad som serverades till middag idag hos Lantlollan.

Innehållet var fisk och grönsaker, med lite gott till.
Det som är käckt med såna här foliepaket med fisk är att man gör _precis_ som man vill - och alla får det exakt som de vill ha det, eftersom alla hänvisas till att göra sitt eget paket :)

Här bjöds på både torsk och lax.
I mitt paket hade jag följande: En laxfilé, några skivor potatis (skala, skiva i tjocka skivor och förkoka i några minuter så blir de klara samtidigt som fisken sen :)), strimlad rödlök och purjolök, klyftad tomat, grovriven morot, grovhackad vitlök, hackad dill och persilja och så toppat med ett par klickar smör. Sen pressade jag över lite citron, och så saltade och pepprade jag lite på laxen och lite över hela härligheten innan jag vek ihop paketet. 



In i ugnen, 225 grader i 20-30 minuter (ta en titt på fisken och potatisen så ser du när den är klar). 
Sen strödde vi över lite räkor, och så hade jag gjort en kall sås som jag rörde ihop av gräddfil, majonnäs, tomatpuré, hackad dill, salt och peppar samt en gnutta socker - bara en nypa!


Oh så gott! Och det doftar ljuvligt av vitlöken och dillen och citronen...


1 kommentar:

  1. Härligt och roligt för barnen att göra egna paket!

    SvaraRadera